Lépjen kapcsolatba velünk!
Address: 6760 Kistelek, Agrár út 5.
Közösségi média

Blog

TriVega
Paradicsom kisokos

Színes étel, egészségesebb élet

A színes zöldségek nemcsak mutatósak, de beltartalmi mutatóik alapján nagyon jótékony hatással vannak az egészségünkre.

A gyümölcsök és zöldségek színüket a fitokemikáliáktól, azaz természetes bioaktív vegyületektől kapják, amelyek amellett, hogy sok gyümölcsnek és zöldségnek szemet gyönyörködtető árnyalatot adnak, az egészséget is elősegítik.

Valójában a legélénkebb színű gyümölcsök és zöldségek a leggazdagabbak vitaminokban, ásványi anyagokban, rostokban és antioxidánsokban.

Mennyi az annyi?

A táplálkozási ajánlások szerint naponta legfeljebb többször is kellene zöldséget és gyümölcsöt kell enned. Olvasd el korábbi anyagunkat erről itt!

De az, hogy milyen zöldségeket és gyümölcsöket eszel, ugyanolyan fontos, mint az, hogy milyen gyakran eszed őket.

Ennek az az oka, hogy a különböző színeknek különböző egészségügyi előnyei vannak.

Színre szín

A piros gyümölcsök és zöldségek, mint például a paradicsom, az eper és a vörösbab tele vannak C-vitaminnal, A-vitaminnal, káliummal és antioxidánsokkal.

A sárga/narancssárga gyümölcsök és zöldségek, beleértve a sárgarépát, az őszibarackot, a tököt és az ananászt, szintén tele vannak C-vitaminnal, A-vitaminnal és káliummal. Ezek a fajták erősíthetik az immunrendszert és javíthatják a látást is.

A gomba, banán, hagyma és más fehér gyümölcsök és zöldségek jót tesznek a szívnek, és segítenek a koleszterinszint szabályozásában.

A zöld szín szívvédő káliumot és K-vitamint jelent, amelyek elősegítik a véralvadási folyamatot. A zöld gyümölcsök és zöldségek szintén hozzájárulnak a látás egészségének, valamint az erős csontok és fogak épségének megőrzéséhez. A sötétzöld, leveles zöldségek tartalmazzák a legmagasabb antioxidáns- és rostkoncentrációt.

A kék/lila gyümölcsök és zöldségek, köztük az olyan kedvencek, mint az áfonya, a lila szőlő, a mazsola és a padlizsán, javítják a húgyutak egészségét és a memóriafunkciót, és elősegítik az egészséges öregedést.

Blog archívum

Similar Posts

Ma van az olasz ételek világnapja

Pizza, lasagne, bolognai ragu, minestrone, bruschetta… csak, hogy néhányat említsünk a toplistás olasz ételek k

Tovább
Megfelelő hidratációval lassítható az öregedés

Egy új tanulmány szerint a megfelelően hidratált felnőttek egészségesebbnek tűnnek, kevesebb krónikus betegség

Tovább
Ne dobd ki, komposztáld!

Tudtad, hogy a háztartásodban keletkező hulladék jelentős részét újra tudod hasznosítani komposzt formájában?

Tovább